Үйл явдал

Түүхэнд 43 жилийн өмнө Боиенг-747 онгоцны ослоор хамгийн олон хүн амиа алдсан билээ. 43 жилийн өмнө Канарид нисэхийн түүхэн дэх хамгийн том гамшигт осол тохиолдсон юм.. Хоёр Боиенг- 747 мөргөлдөж 583 хүн амиа алджээ.

"1977 оны 3-р сарын 27 өдөр бороо орсон манатай өдөр байлаа..

Цаг агаарын хүнд нөхцөлд хоёр нисэх онгоцны багийнхан болон нисэх онгоцны буудлын ажилтнууд нислэг хөдөлгөөний удирдагч нарын агаарын хөдөлгөөний хяналтын харилцан үл ойлголцол нь эмгэнэлт байдалд хүргэв.. Тусгаар тогтнол ба бие даасан байдлын төлөө Канарын арлуудын хөдөлгөөн эрчимжиж нисэх буудалд тэсрэх бөмбөг дэлбэрсний улмаас эрх баригчид онгоцны буудлыг хэсэг хугацаанд хаасан байжээ..Үүний зэрэгцээ өргөн биетэй онгоц хүлээн авахад бэлэн цорын ганц нисэх онгоцны буудал нь Тенерайфийн хойд хэсэгт байрлах Лос Родеос байв. Энэхүү шийдвэрийн улмаас Лос-Родеос нисэх онгоцны буудлын ачаалал их байсан аж.. Лос-Родеос руу нисэхээр болон Лос Анжелес ба Амстердам руу нисэхээр зорчигчид хөл хөдөлгөөн ихтэй байжээ. Гэвч бороо үргэлжлэн орсоор манан улам ихдэж байлаа.

Бараг дөрвөн цаг нисэх зурвас хаагдаж хүлээсний дараа Лас Палмас нисэх онгоцны буудал нислэг үйлдэж эхлэжээ.. Нэг төрлийн дараалал ачаалал үүсгэж эхлэлжээ.. Америкийн Пан Америка компанийн болон, Голландын КЛМ компанийн Боинг 747 онгоц хөөрөх диспетчерийн зөвшөөрлийг хүлээж байв

Энэ хооронд цаг агаар бас л муудаж эхлэн үзэгдэх орчин улам мууджээ.. Ийм нөхцөлд хөөрөх буух нь ихээхэн эрсдэлтэй байдаг боловч тэр үед экипажийн дарга нар нь сандал дээр суухаасаа ч уйдаж байв. Лос Анжелес, Амстердамаас олон цаг нисч, нисэх онгоцны буудал дээр удаан хүлээсний дараа тэд амарч чаддаггүй байлаа.Зөвхөн диспетчерүүдтэй хийсэн ярианы үеэр болгоомжгүй байдал, мөн нисгэгч ихээхэн ядарсан нь нисэх онгоцны буудлын цорын ганц зурваст манантай үед хоёр Боинг 747 онгоц байсан гэдгийг тайлбарлаж болно. Нислэгийн удирдагч болон Пан Американ компанийн Боиенг-747 онгоцны хөлгийн ахмад хоёр 700 метр зайд КЛМ ойртож буйг харсан боловчч, гүйлтийн зурвасаас өндөрт авч хөөрөхийг оролдсон боловч энэхүү маневр амжилтгүй болсон гэдэг.

Мөргөлдөх үед Boeing KLM дөнгөж өндөр авсан байлаа.. KLM нь Пан Америкийн хөдөлгүүрүүдийг, түлшний доод хэсэг, явах эд ангиуд зорчигчийн бүхээгийг зад цохин мөргөж. инерцээрээ явсаар 150 метрийн өндөрөөсунасны дараа гүйлтийн зам дагуу 300 метр гулсаж, дэлбэрчээ. Онгоцонд хэн ч амьд үлдэх боломж байсангүй. КЛМ-ийн багийн 14 гишүүн, 234 зорчигч амьдаараа шатжээ.

Өнгөрсөн зууны зорчигч тээврийн хамгийн том хоёр онгоц мөргөлдсөний улмаас нийт 583 хүн нас барсан юм.. Өтгөн манантай нөхцөлд аврах албаныхан хоёр Боинг нэгэн зэрэг сүйрэлд орсныг тэр даруй анзаарсангүй. Эхлээд тэд Пан Америкийг анзааралгүй зөвхөн Голландын онгоцы галыг унтрааж байжээ.

Ослын гол шалтгаан нь Голландын КЛМ-ийн экипажийн даргын алдаа байв. Шалгалтын комисс нь нислэгийн зохицуулалтын хугацааг хангаж өгөхийг хүссэн тул нисгэгчийн хэт яарсан байдлаас үүдсэн болохыг тогтоожээ.. Өтгөн манан, нислэгийн үеэр стандарт бус хэллэг ашиглах, гадаад хэлний мэдлэг муу зэрэг нь Голландын Боиенг-747 буюу КЛМ компанийн экипажийн даргын эмгэнэл байлаа.

Хоёрдахь хүчин зүйл нь манатай үеэр Америкийн Боинг нисэх зурвасыг орхихоос татгалзсан нь түүнийг шатахуунаар цэнэглэх явц удааршсантай холбоотой гэж тайлбарлаж болох юм.,Мөн энэ үед Гран Канария нисэх онгоцны буудал дээр террорист халдлага гарсан зэрэг нь нисгэгчдийг яаравчлахад хүргэсэн аж.

Эх сурвалж: Жагаа Алтайн Ховд  2020.04.04